Saturday, October 18, 2008

Lidia -mail la o saptamana dupa ce a ars Auditoriumul

(primul mail, din ziua cand a ars Auditoriumul, este postul de mai jos)

Sambata trecuta nu ne puteam opri lacrimile.... de cate ori ne gandeam la ce s-a intamplat sau ne uitam spre Auditorium, doar ne venea sa plangem.
Asa imi doream sa ma tezesc si incidental acela sa fi fost doar un vis... Duminica, dupa predica lui u.Erlo, parca ni s-au sters lacrimile pentru totdeauna. Am sa va scriu doar incepututl predicii lui, ca mi-am inregistrat-o.

Duminica predica s-a tinut in sala de mese a scolii. Au incaput cateva sute de persoane, restul au stat afara- pe o parte si pe alta a cladirii. S-au pus scaune si sonorizare. A fost o zi foarte calduroasa. (va trimit o poza- care am facut-o inainte sa vina oamenii)
Inainte de predica, u.Friedel s-a ridicat si a zis: "Caile lui Dumnezeu sunt desavarsite (perfecte), chiar daca cateodata noi nu intelegem. Dumnezeu a dat si El are dreptul sa ia. In toate situatiile noi trebuie sa glorificam numele Domnului".
Apoi u.Erlo a tinut predica. El a inceput asa: Ne-am adunat in acest loc pentru ca biserica nostra a ars ieri. Unii ma intreaba ce zic de aceasta intamplare. Ma invioreaza foarte mult. Simt dulceata Domnului, simt pacea Lui si sunt inviorat din nou, si simt ca lucrarea lui Dumnezeu merge mai departe. Biblia ne spune ca vom trece prin felurite incercari. Si aceste incercari trebuie sa ne faca mai puternici iar radacinile noastre sa se adanceasca mai mult, sa avansam si sa progresam. Daca un eveniment ca si acesta m-ar slabi si m-ar face sa fiu dezamagit, atunci credinta mea este moarta. A ars o cladire!! Ce este o cladire? Evanghelia nu a ars. Ea merge inainte.

Pavel a trecut prin multe suferinte. Suferinta noastra nici nu se compara cu suferintele lui Pavel. In istoria bisericii citim cum oamenii insisi au fost arsi, nu doar bisericile lor, dar Evanghelia nu s-a oprit ci a mers mai departe cu si mai multa putere. Auditorium a fost facut cu maini omenesti. Dar trupurile noastre sunt templele Duhului Sfant. Daca noi am cadea de pe cale, atunci intr-adevar ar fi teribil.
Cand a murit sotia mea, aceea a fost o pierdere mai mare decat arderea salii de predica, dar nici acel lucru nu m-a oprit sa predic Evanghelia ci din contra am experimentat ca Evanghelia a mers mai departe cu si mai multa putere. Cand au scos trupul mort al sotiei din casa in sicriu, am catat cantecul: Am biruit, suntem victoriosi!
Acelasi cantec putem sa il cantam si pentru Auditorium.

Trebuie sa vedem acest eveniment ca si un nou inceput, nu ca si un sfarsit. Evanghelia trebuie sa mearga mai departe, asta e tot ce conteaza.

Apoi a predicat despre Pogorarea Duhului Sfant din Fapte 2. E a patra oara cand predica din acelasi pasaj, si Dumnezeu ne descopera tot mai multe lucruri minunatedespre Duhul Sfant. Data trecuta a vorbit despre cum trebuie sa arate si sa se comporte o persoana care e plina de Duhul Sfant. Iar de data asta a vorbit despre: "cand s-a implinit vremea Cincizecimii". Dumnezeu hotaraste o vreme pentru fiecare lucru. Si ne-a predicat despre cum sa cautam sa aflam voia Domnului si sa nu o luam inaintea planului lui Dumnezeu. Sa avem rabdare, sa nu grabim lucrurile.

Acum se niveleaza pamantul unde se va pune un cort, si acolo se vor tine serviciile de duminica. In timpul saptamanii predica va fi in sala de la scoala. Peste doua saptamani va incepe conferinta de tineret, cand vor veni in jur de 5 mii de tineri pentru o saptamana.

Noi ne pregatim sa plecam in Botswana. Am inceput sa ne rugam si sa facem pregatiti inca de la sfarsitul anului trecut. Maine e plecarea!!
Planuim sa stam 3 saptamani. Dar facem 3 zile pe drum. Nu stim exact ce ne asteapta dar este cineva care organizeaza timpul pentru noi. Va povestesc cand ne intoarcem.

Pana acum am vazut mana Domnului cum ne-a ajutat si ne-a deschis usi: ne-a dat bani, am primit viza, transport si alte lucruri necesare (corturi, izolare, etc)
Sa va rugati ca Domnul sa fie cu noi. E o vreme periculoasa, poate si voi ati auzit de ura care o au oamenii fata de straini....
Va las in mana Lui.
Weekend placut!
--
Lidia Veciunca
Kwasizabantu Mission, South Africa
Just in case somebody wonders, the first pic is yes, Bill Bathman at the Youth Conference at the Mission. held in a tent this year.

No comments: